Şimdiye Kadar Olanlar


   
Merhabalar sevgili anne adayları ve anneler. Uzuuunca bir süredir yazı yazamadım. Bu yazı bir telafi yazısı olsun, Asya'nın şimdiye kadarki hareketlerini, davranışlarını falan anlatayım. Ne dersiniz? Keşke biri çıkıp olumlu veya olumsuz bir cevap vermiş olsa... Neyse o günler de gelir elbet.

   Takip edenler varsa az çok biliyordur ki Asya 7 aylık oldu. Geçenlerde ek gıdaya başladık. İlk denememiz elma püresi oldu. Her yeni yiyeceği tek başına 3 gün kuralı ile verip, daha sonra birkaç yiyeceği karıştırıp püre yapmayı düşünüyordum. İlk olarak elma püresinden başladım ve 3 gün verecektim. Ancak 2. gün fark ettim ki elma pişik yaptı ve ertesi gün vermedim. Daha sonraları farklı farklı şeyler denedim. Yumurta, muz, yoğurt, gibi şeyler yedirdim veya daha doğrusu yedirmeye çalıştım. 《1》


   Bu dönemde dişler art arda çıkmaya başladı. İlk dişi 5. ayına 1 hafta vardı çıktığında. 《2》 Hemen birkaç gün sonra da 2. diş kendini gösterdi. Şu anda 7. ayına girdi. 3. ve 4. dişleri çıkmak üzere. Hatta 3. çıktı da 4. de kendini gösteriyor yavaştan. Diş dönemlerini daha kolay atlatabilmek için damağına Hindistan cevizi yağı ile masaj yapıyorum. Deneyebilirsiniz bence etkili de oluyor yanii. 《3》


   Son birkaç gündür emeklemeye de başladı. Şöyle ki, düz değil de ters emekliyor ama. Eller gider Mersin'e, benim kız gider tersine. 😀 Ee naparsın, anasının kızı. Aslında öyle ters bir yapım yoktur ama kızım azıcık da olsa bana benzesin istiyorum ama nerdeee??? Tırnağından, kirpiğine kadar babası. Geçen yine, eşim "Ayy kirpiği bana benziyor, elleri, ayakları, tırnakları bana benziyor." diyip duruyordu. "Ee bana ne kaldı?" dedim. "Cinsiyeti sana benziyor ya." dedi. Ne kadar güzel. Kızımla tek benzer yanımız cinsiyetimiz. Ve dünyadaki insanların yarısı ile cinsiyetimizin aynı olması... Bitti, söyleyecek bir şey kalmadı. 🙄


   Bir haftadır falan da tam olarak dönebiliyor. Öncesinde yarım dönüyordu. Yani vücudunu sağa atıyordu sonra geri düşüyordu. Şimdi tam anlamıyla dönebiliyor. Yatağın üzerine yatırıyorum hoop bir sağa, hoop bir sola. Maşallah, izlemesi de güzel sarıyor. ☺


   Dişleri salyasını çoğalttı, üzeri hep ıslak. Sürekli değiştirmek durumunda kalıyorum. Sesinin güzelliğini de tam olarak keşfetti sanırım, kendi kendine bi şeyler söyleyip duruyor. Çevresinde gördüğü her şeyi ağzına götürüyor ve ısırmak istiyor. Diş kaşıyıcısı var ama ondan sıkıldığını düşünüyorum. Eskisi kadar ilgisini çekmiyor.


   Ellerini keşfedeli uzun zaman oldu. Her şeyi eliyle kavrayabileceğinin farkında. Doğduğu aylarda daha ellerini keşfetmeden önce, yüzüne mendil falan koyuyordum. Sadece başını sağa sola çevirerek, düşürmeye çalışıyordu. Şimdilerde ise elleriyle tutup atıyor. Bu hareketini izlemeyi seviyorum. Sanki büyümüş ve kendi işini kendi yapıyormuş gibi hissettiriyor, nedense. 🙂


   Şu anda almış olduğum kararla, yazının içinde konuyla ilgili farklı yazıma ait link paylaşmayacağım. Bu tür linkleri yazıların sonunda bulabilirsiniz.


   Bugünkü anlatacaklarım bu kadardı. Yazıda ve yapımda emeği geçen, kendime teşekkürü bir borç bilir, teşekkürlerimi sunarım. 😀 Tabii bir de sevgili okuyucularım var. Henüz dönüş alamasam da eminim ki merakla takip edenler, yazımı bekleyenler vardır. Sizleri daha fazla bekletmeden yazımı yayınlıyorum.


   Klasik sonlarımla bitiriyorum.


  Takipte kalın.


  Hoşçakalın... 🤗



《1》


https://sefkatanne.blogspot.com/2019/04/ek-gdaya-merhaba.html?m=1


《2》


 https://sefkatanne.blogspot.com/2019/03/aaa-o-da-ne.html?m=1


《3》





 


 

 
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?