Ek Gıdaya Merhaba


   Merhaba sevgili anneler ve anne adayları. Az çok biliyorsunuzdur Asya 6 aylık oldu ve artık ek gıdaya başladık. Bu yazımda ek gıda ile ilgili bilgiler ve naçizane tavsiyeler bulabilirsiniz. 

   Öncelikle ek gıda nedir onun tanımını kısaca yapalım. Ek gıda; adından da anlaşılacağı üzere anne sütüne, devam sütüne veya mamaya ek olarak verilen yiyeceklerdir. Ek gıda, ana öğün değil ara öğün olmalıdır. Bebeğinizin 6. ayında öncelikle süt veya mama hangisini tercih ediyorsanız onu vermelisiniz. Birkaç saat sonra ara öğün olarak ek gıda verebilirsiniz. 

   İlk 6 ay sadece anne sütü vermeye özen gösterin. Tabii doktorunuz aksini iddaa etmediği sürece. Ek gıdaya başlamadan 1 veya 2 hafta önce doktorunuza danışarak az az tadımlara başlayabilirsiniz. Sadece tadacak, doyma amacı yok yani. 1 çay kaşığı kadar falan olabilir. Bizim doktorumuz önerdi ama ben 6 ayına kadar başlamadım. 

   Doğduğundan beri bütün doktorlar ilk 6 ay sadece ve sadece anne sütü alması gerektiğini, su bile içmemesi gerektiğini söylediler. Her ne kadar çevrem baskı yapsa da doktorların tavsiyesine uydum ve 6. ayına kadar su vermedim. Bu bence size kalmış bir şey. Çünkü bazı doktorlar suyu önerirken bazıları ise önermiyor. Karar sizin yani. Şimdi az az da olsa gün içerisinde su veriyorum. Kaynatıp ılıtılmış su veya market suyu olabilir. Direkt olarak musluktan akan su olmasın mümkünse. Musluk suyu bizler için bile zararlı iken, bir bebek kim bilir nasıl etkilenir? 

   O kadar konuştuk, şimdi gelelim ilk ek gıda tarifimize. Öncelikle ilk tüketilecekler elma, armut, kabak, patates, havuç, muz, yoğurt ve yumurtadır. Ek gıdaya ilk başladığınız günlerde blenderdan veya rendeden geçip tamamen pütürsüz olmasını sağlayabilirsiniz. Ancak bunu her zaman yapmayın, yani her zaman bebeğin yiyeceği pütürsüz olmasın. Dil ve damak kaslarının gelişimi ve çiğnemeyi  öğrenebilmesi için birkaç günden sonra pütürlü gıdalara başlayın. Rende işlemi için mutlaka cam rende tercih edin. Normal rende meyvenin vitamin değerini azaltır. 

   Ek gıdaya yeni başladığından ve bünyesi henüz alışkın olmadığı için bebeğiniz öğürebilir. Bu süreçte panik yapmayın ve sakin olun. Bebeğiniz eninde sonunda ek gıdaya geçecek ve başarıyla da yiyebilecek merak etmeyin sevgili anneler. 😊 

   Yeni başlayacağınız her bir yiyecek için 3 gün kuralına dikkat edin. Aynı yiyeceği 3 gün boyunca her gün 1 öğün olacak şekilde bebeğinize verin ve onu takipte kalın. Pişik veya alerji yapabilir. Ben 2 gündür veriyorum bu püreyi. Ancak bugün pişik olduğunu gördüm. Emin olmak için yarın da vereceğim. Eğer pişik yapıyorsa bir süre vermeyeceğim. Bu süreç sonunda denediğimde tekrar pişik olursa anlarım ki Asya'ya elma püresi pişik yaptırıyor. Buna göre ben de doktora danışırım veya uzun bir süre vermem. 

   Şimdi gelelim tarife. Çok basit zaten. Sadece şunu söylemek istiyorum ki eğer canınız meyve püresi yemek istemiyorsa çok fazla yapmayın. 😆 Ben dün yarım elmadan yaptım fazla geldi. Bugün de çeyrek elmadan yaptım, o bile fazla geldi. 2-3 kaşık anca yedi ve tabii gerisi bana kaldı. 😆


       Elma Püresi

   Malzemeler

   Yarım tatlı elma (bu miktar bile fazla)

   Cam rende

   Yapılışı

 Elmayı cam rende ile rendeleyin ve kararmasına fırsat bırakmadan hemen plastik bir kaşık yardımıyla bebeğinize yedirin. Ekşi elma olmamasına dikkat edin. 

   Evet, sevgili hanımlar o kadar uzun uzun konuştum. Sonuç olarak 1 elmayı rendeleyip yedirin dedim ve gidiyorum. 😆 

   Bugünkü yazımın sonuna geldim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Unutmadan söyleyeyim kabak, havuç gibi sebzeleri haşlamadan vermeyin. Sebze için haşlama aparatı satılıyor. İnternetten bulabilirsiniz. 

   Neyse, anlatacak çok şey var da hepsini bugün anlatırsam yarına kalmaz. O yüzden kelime tasarrufu yapıyorum. 😆 Bence daha fazla saçmalamadan yazıyı bitirsem iyi olacak. 

   Hoşçakalın... 🤗

  Takipte kalın... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?