Önyargı Poğaçası


   Merhabalar, sevgili hamurcular. Dün bir poğaça yaptım ve adını da "Önyargı poğaçası" koydum. Sebebine gelince ise, poğaçanın tipi biraz bozuk oldu, ama tadı ve yumuşaklığı gayet güzeldi. Yani dışına bakıp aldanmayın diye, adını öyle belirledim. 😉

   Aslında 321 poğaça yapma niyetindeydim. Hamuru yoğururken fark ettim ki en azından 1 bardak daha una ihtiyacım varmış, maalesef ki unum bitti ve ben şekillendiremedim. O yüzden rastgele atıverdim tepsiye. Dışı değil, içi güzel oldu yani anlayacağınız. 😉 Gelelim şimdi malzemelerine ve yapılışına. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki 321 poğaçanın yarım ölçülü hâlini yaptım. Siz de ölçüyü arttırarak 321 poğaça yapabilir veya benim gibi yarım ölçü kullanabilirsiniz. Bu malzemelerden 8-10 adet önyargı poğaçası elde etmiş olacaksınız.




     Malzemeler

 1.5 paket kabartma tozu

 1 su bardağı yoğurt

 Yarım su bardağından 1 parmak eksik   sıvıyağ

 2.5 su bardağı un

 Tuz

 Galeta unu

     Yapılışı

  Karıştırma kabına bütün malzemeleri alarak, koyu kıvamlı bir hamur elde edin. Hamurunuza şekil verin ve isteğe bağlı iç harcını da ekleyin. Fırına atın ve üzeri kızarana kadar pişirin.

  Ben şekil veremedim, öyle gelişigüzel rastgele atıverdim. Eğer 321 poğaça yapacaksanız iç harcı hazırlayın, galeta ununu da içine değil, dışına kullanın. Ölçüleri yukarıda belirtmiştim.

   Ben galeta ununu içine kullandım ve cevizli gibi bir tadı vardı poğaçalarımın. Biz akşam çayın yanına ve kahvaltıda severek tükettik. Size de tavsiye edebilirim. Tipi güzel olmasa da tadı güzeldi. Ee boşuna "Önyargı poğaçası" dememişim ben ona... 😄

   Bu yazıya başladım ve kaç gündür bir türlü bitiremedim. En sonunda bugün bitirmeye karar verdim. O yüzden cümleler arasında anlam karmaşası olabilir, e onu da mazur görüverin artık. 😉

  Bugünkü yazımı da burada sonlandırıyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. 

   Hoşçakalın...🤗

  Takipte kalın...



 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?