Pankek Pastası (PanPas) Tarifi


     Merhabalar, başlıktan da anlaşılacağı üzere bugün sizlere pankek pastası yani PanPas'ın tarifini vermek istiyorum. Bu ismi ben uydurdum. Belki daha önce kullanılmış olabilir ama ben hiç denk gelmedim. İsim anası benim yani. O yüzden ben ne dersem o olacak. 😆

    Neyse, şimdi gelelim panpasın yapılışına.


    Bir önceki yazımda pankek tarifi vermiştim, şimdi tekrar aynı tarifi buraya da yazmak mantıksız geldi. O yüzden pankek tarifi için bakınız efenim.

       https://sefkatanne.blogspot.com/2019/02/cocuklar-sevinsin-diye-pankek-tarifi.html

(Bu malzemeler ile pankek yapılacak ancak o tarifteki gibi kaşıkla değil kepçeyle tavaya dökülecek.)


     Buradaki malzemeler iç kreması ve dışının malzemeleridir, pankek malzemelerini ve yapılışını yukarıdaki yazıdan bulabilirsiniz.




          Malzemeler

Ara kreması için


  1 adet yumurta


  2 su bardağı süt


  2 yemek kaşığı toz şeker


  2 yemek kaşığı un


  1 yemek kaşığı nişasta


  1 yemek kaşığı tereyağ veya margarin (ben margarin kullandım.)


  1 yemek kaşığı kakao

  
  1 paket şekerli vanilin

  Dışı için


  2 yemek kaşığı kahvaltılık çikolata


  1 yemek kaşığı sıvıyağ




          Yapılışı


     Pastayı yapmak için öncelikle ara kremayı yapıyoruz. 


    Ara krema malzemelerini tencereye alın ve hiç topak kalmayana dek güzelce karıştırın. Karışımı ocağa alın, dibine sarmaması için sık sık karıştırın. Koyulaşan krema kullanıma hazırdır. 


     Bu aşamada pankekleri yapın. Linki yukarıda belirtmiştim. Tekrar hatırlatayım.


     https://sefkatanne.blogspot.com/2019/02/cocuklar-sevinsin-diye-pankek-tarifi.html   


(Bu malzemeler ile pankek yapılacak ancak o tarifteki gibi kaşıkla değil kepçeyle tavaya dökülecek.)


     Kepçeyle döktükten sonra birazcık etrafına yayılmasını sağladım. Bu ölçülerden 6 adet büyük pankek çıktı. İlki biraz fazla piştiği için ben de onu yedim. 😆 Yani ben 5 adet pankek kullanmış oldum. Siz isterseniz 6 tanesini de kullanabilirsiniz tabii. Pankeklerden bir tanesini aldım ve kürdanla birkaç delik attım. 1-2 yemek kaşığı süt ile pankeki ıslattım. Üzerine krema sürdüm. Bütün pankekler bitene kadar aynı işlemi tekrarladım. En üstteki pankeki sütle ıslattım ancak üzerine krema kullanmadım. Kahvaltılık çikolatayı bir kaseye aldım ve içine yağı ilave ettim. Çikolatayı benmari usulü erittim. İçindeki yağ onun hemen donmasını engellemiş oluyor. Buzdolabı poşetinin ucuna kürdanla 2 delik açtım ve çikolatayı pastanın üzerine döktüm. Onun üstünü de bonibonlarla süsledim ve servis ettim. 4-6 kişilik bir pasta oldu.







     

     

     


   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?