Çocuklar Sevinsin Diye: Pankek Tarifi




     Merhabalar, bugünkü yazımda   çocukların ve büyüklerin severek   tüketeceği, az malzemeli ve pratik bir tarif olmasına rağmen, görselliği mükemmel olan pankek tarifini sizlerle paylaşmak istedim. Umarım beğenirsiniz. Şimdiden   yazayım ki sabah kahvaltıya hazır olsun, çocuklar sevinsin. 😉



     Malzemeler 

  1 adet yumurta

  Yarım çay bardağı sıvı yağ

  1 su bardağı süt

  1 paket kabartma tozu


  1 paket şekerli vanilin


  6 tepeleme yemek kaşığı yani 1.5 su bardağı un

  3 yemek kaşığı toz şeker

     Yapılışı


      Karıştırma kabına yumurta
  ve kabartma   tozu hariç bütün
 malzemeleri karıştıralım.   Topak   kalmayana kadar güzelce çırpalım.   Önce yumurtayı ekleyelim ve biraz   daha   çırpalım. Ardından kabartma   tozunu da   ekleyelim. Çırpmaya devam edelim. Ocağa, uygun tava   veya tencereyi koyalım.   Yanmaz-yapışmaz özellikli olmalı. Ben   pilav tenceresi gibi bir tencerede yaptım. İhtiyaç duyulursa  tavaya çok az sıvıyağ   ekleyebilirsiniz. Ben   kullanmadım. Isınan tavaya 1 yemek kaşığı karışımdan döküp,   yuvarlak   şekil almasını sağlayalım. Üzeri   göz   göz olduğunda ters çevirip arkasını da pişirelim. Önü piştikten sonra arkası   hemen pişiyor zaten. 



     Ben bu ölçüden 28 adet pankek elde ettim. Kaşık veya bardak ölçüsüne göre sayısı değişkenlik gösterebilir. 



     Evet, bugünkü yazımız bu kadardı. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...



     Takipte kalın...



    Hoşçakalın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?