Doğumdan Sonraki Günler


     Doğumum sağlıklı bir şekilde gerçekleşmişti. Artık bir kızımız vardı ve ismini Asya koymuştuk.

     Evden 3 kişi çıkmıştık. Ben, kayınvalidem ve eşim. Dönüşte 4 kişiydik. Dönüşümüz muhteşem olmuştu. Evde bir bebek olması, arada ağlaması, benim onu emzirmem falan başlarda çok tuhaf gelmişti. Şimdilerde ise bazen uzun süre uyuyor ve aynı evin içinde olmamıza rağmen onu özleyebiliyorum.

     Normal doğum yapmıştım ve bir haftayı dinlenerek geçirdim. Sadece kızımla ilgileniyordum. Yemek, ev işleri hepsiyle kayınvalidem ilgilenmişti. Ben yardım etmek istesem de izin vermedi. Ani hareket ettiğimde, oturup kalkarken hatta bazen gülerken bile dikişlerim acıyordu. Kısa sürede atlattım çok şükür.

     Sevgili hanımlar size naçizane minicik bir tavsiyem olacak. Eğer her şey normal gelişirse, bebek de siz de sağlıklıysanız bence kesinlikle normal doğum yapın. Hem bütün vücut yenileniyor, hem de bebeğin gelişimi açısından önemli. Sağlık problemi olursa o zaman durum farklı gelişir. Ama siz keyfi olarak sezaryen yapmayın. Hem normal doğumda sezaryene göre daha çabuk toparlanıp ayağa kalkabilirsiniz.

     Daha önceki yazılarımdan birinde anlattığım gibi hastanede aynı odada kaldığım abla sezaryendi ve ben hemen ertesi gün toparlanıp, taburcu olurken o, bir sonraki gün taburcu olacaktı. Doğumdan hemen sonra narkozunu atamadığı için bebeğini emziremedi ve bebek bir süre ağladı. Yani demek istediğim daha hızlı ayağa kalkmak istiyorsanız önünüzde de sağlık açısından bir durum yoksa normal yapmaya çalışın.

     Doğumun ardından iyice eve kapandım. Normalde de dışarı çıkmayı pek sevmezdim ama arada markete falan giderdim. Şimdi ise odadan odaya dolaşıyorum işte. Ayda bir kere falan dışarı çıkıyorum. Onda da Asya'nın aşıları sağ olsun. Her ay aşısının veya kontrolünün olması benim için de dışarı çıkmak için bir sebep oldu. Aslında havalar soğuk olmasa çok da güzel çıkardık da neyse. Şurada bahara ne kaldı? 

     Uzun lafın kısası annelik kilosuyla, çatlağıyla, ağrısıyla sızısıyla, eve kapanmasıyla her şeyiyle bir ayrı güzel. Dilerim, evlat sahibi olmak isteyen herkes dileğine kavuşur. 

     Bugünkü yazımı burada bitiriyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

     Takipte kalın...

    Hoşçakalın...

   

   

   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?