Çocuklara Sütü Sevdiren Reçel


   Birçok çocuk nedendir bilinmez ama sütü sevmez. İşte ben de bugün özellikle sütü sevmeyenler ve sütü çok sevip, her zaman tüketmek isteyenler için yani kısacası herkes için bir reçel tarifi vermek istiyorum. Reçelimizin adı: Süt reçeli. 3 adet malzemesi var ama tadı 300 ton, 😀 o derece yani. Biraz abartmış olabilirim ama olsun, arada olur öyle şeyler. Ama şöyle de bir gerçek var, tadı gerçekten muhteşem. 😍 Ayrıca kurabiye ve pastalarınızda da kullanabilirsiniz.  Sözü daha fazla uzatmadan tarifine geçelim.  


     Malzemeler

  1 litre kutu süt

  1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker 

  1 çay kaşığı (silme) karbonat veya kabartma tozu (Ben hep kabartma tozu kullanıyorum.)

     Yapılışı

  Öncelikle süt reçelini yapmak için derin bir tencere kullanmanız gerekiyor. Tencereye sütü ve şekeri alın ve orta ateşte kaynamaya bırakın. Ara ara karıştırın. Süt kaynadığında altını kısın ve kabartma tozunu ekleyin. Bu aşamada köpürecektir. Hızlı hızlı karıştırmaya devam edin. Hem dibi tutmasın, hem de taşmasın diye. 5 dakika içinde köpüğü söner zaten. Sık sık karıştırmaya devam edin. Yaklaşık 45 dakika sonra reçelinizin rengi dönmüş ve kıvamını almış olacak. Bu ölçülerden küçük bir kavanoz kadar çıkıyor. Daha fazla olmasını isterseniz miktarlarını artırabilirsiniz. Ancak şekeri daha az atın. Bir de benimki azıcık dibine sardı, siz benim gibi yapmayın. Afiyet olsun...

   Bir tarifin daha sonuna geldik. Mutlaka deneyin ama...✔✔

   Hoşçakalın...🤗

  Takipte kalın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?