Klasik Un Helvası Tarifi


   Merhabalar, sevgili tatlıseverler. Bugün sizlere başlıktan da anlaşılacağı üzere un helvası tarifi vermek istiyorum. Klasik helva dedim çünkü süslü cümleler kurmayacağım ve de içindekiler de standart helva malzemeleri. Kısaca anlatıp uyumak istiyorum, bir yandan da Asyam'ı sallıyorum çünkü. Aslında hiç sallamaya alıştırmak istemiyordum da dişleri biraz huzursuzluk yaptırıyor sanırım, aman yeter ki uyusun kuzum, ben ayağımda sallamaya da razıyım. Neyse, şimdi gelelim tarife.





     Malzemeler


  1 su bardağı un


  1 su bardağı süt veya su ( Ben yarı yarıya ikisinden de kullandım.)


  1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker


  125 gram tereyağı veya margarin ( Ben margarin ve sıvı yağı yarı yarıya kullandım.)


     Ayrıca;


  Ceviz, fındık, badem gibi kuruyemişler de kullanabilirsiniz.


     Yapılışı


  Öncelikle helvanın şerbetini hazırlayalım. Bunun için yarı yarıya olan su ve sütü bir kaba alalım ve üzerine şekeri ilave edip, şekerin erimesini sağlayalım. Ardından tavaya yağı alıp eritelim ve unu ilave edip kavurmaya başlayalım. Sürekli karıştıralım ki dibi tutmasın. İstediğiniz renge geldiğinde kenarda bekleyen şerbetimizi de ilave edelim. Karıştırmaya devam edelim. Şerbetini çektiğinde ocağın altını kapatıp servis edebilirsiniz. Yapacaklara şimdiden afiyet olsun. Bu ölçülerden 2 kişilik çıkıyor. Siz yemek kaşığı ile veya daha küçük bir şeyle şekillendirirseniz 3 kişilik de olabilir yani. Tamamen size kalmış. 😊 


(Bu arada ben yazıyı gece yazıyordum ve şimdi de düzenlemeleri yaptım. Anlam kayması olmasın. )


   Şimdilik yazımı sonlandırıyorum. Bir sonraki yazıya kadar,


   Hoşçakalın...🤗


  Takipte kalın...




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?