Ortalığı Yakan Kahve



     Merhabalar. Geçenlerde farklı sunumuyla kahve yapımı görmüştüm. Dün içine biraz da kendi yorumumu katarak, ortalığı yakıp yıkan kahvemi yaptım. Bu cümle biraz iddialı oldu ama olsun. 😄

     Şimdi gelelim bu muhteşem kahvenin yapılışına.


       Malzemeler

    (2 kişiliktir. Kişi sayısına göre ve şeker durumuna göre değişkenlik gösterebilir.)

 2 tepeleme çay kaşığı kahve

 2 çay kaşığı toz şeker

 1 fincan su

  1 fincan süt

Ayrıca;

  Bal

  Hindistan cevizi

  Tuz

  Kolonya

       Yapılışı

     İlk olarak fincanları süsleyelim. Bunun için  düz bir kaba balı ve Hindistan cevizini koyalım. Fincanımızı önce bala sonra da Hindistan cevizine bulayalım. Süslememiz hazır. Dilerseniz kahvaltılık çikolata da olabilir. 

     Malzemelerimizi cezveye alalım. Ocağın altını yakmadan, şeker eriyene kadar karıştıralım. Çok fazla karıştırmaya gerek yok. Üstte kahve kalabilir. Yeter ki büyük büyük top kahveler kalmasın. Sonra ocağın en küçük gözüne cezveyi alıp, altını en kısık ayarda açalım. Birkaç dakika sonra köpükler oluşacaktır. Oluşan köpükleri fincanlara eşit bir şekilde dağıtalım. Kahve tam kaynamadan fincanımıza alalım. Fincandaki köpükleri dağıtmadan yavaşça fincana aktarabilirsiniz.

     Şimdi geldik işin yanarlı dönerli kısmına. Fincan tabağına biraz tuz serpin, üzerine de kolonya dökün ve çakmakla yakın. Kolonyayı fazla kaçırmayın ki kahvenizde kolonya kokusu olmasın. 

     Dürüst olmak gerekirse ben biraz fazla kaçırmışım. Ben afiyetle içtim de eşim yarıya kadar içebildi. O yüzden midesi hassas olan, sadece görsellik için yapabilir. 

     Bir de kolonya biraz fazla olduğundan alevi yukarı doğru geldi ve süslememi de biraz yaktı. Bu nedenle görünüşünü birazcık bozmuş olabilir. Siz benim gibi yapmayın. 😄 

     Bugün ya da yarın fırsat bulabilirsem alevli halinin videosunu da çekmeyi düşünüyorum. Dünkü biraz acemi işi oldu. Çekime falan dikkat edemedik. 

     Neyse, sonuca bakacak olursak fikir güzel ve bence değerlendirilmeli. Kim bulmuşsa ona kocaman yıldızlı pekiyi. 💫

    Bugünkü yazımı da burada sonlandırıyorum. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.

     Hoşçakalın... 🤗

    Takipte kalın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?