Doğum Çantasında Olması Gerekenler


     Merhabalar, sevgili anne adayları. Bugünkü yazımda doğum çantamda neler vardı, bununla ilgili naçizane bilgi vermek istiyorum.

     Hamilelik, yavaş yavaş doğuma doğru ilerliyor. Belki son aydasınız, belki günleri sayıyorsunuz. Doğumdan öncesinde, 6. aylarınızda doğum çantanızı hazırlamış olmalısınız ki beklenmedik bir durum gelişir ve bebek daha erken gelmek isterse, her an hazırlıklı olun. Neyse geçelim şimdi doğum çantasında olması gerekenlere.

  Doğum Çantasında Neler Olmalı?

》》 Bunlar kendiniz için olması gerekenler:

¤°• Öncelikle en az 2 adet pijama olmalı. Gecelik veya pijama. Hangisiyle daha rahat oluyorsanız, onu giyin. Yalnız dikkat etmeniz gereken şey, giydiğiniz geceliğin yaka kısmının açılıyor alması gerekiyor. Emzirme açısından kolay olması için.

¤°• 1-2 paket hasta külodu veya gece pedi. Ben hasta külodu aldım. Hem kullanımı kolay, hem de rahatsız etmiyor. Aslında ben hiç almak istemedim. Çok gereksiz geldi. Kayınvalidem ebelerin isteyebileceğini söyledi. Neyse aldık artık. Ama iyi ki almışız. Gerçekten çok faydası oldu benim için. 

¤°• 5-7 adet külot. Fazla olduğuna bakmayın. İhtiyaç duyabilirsiniz.

¤°•2-3 adet emzirme atleti veya sütyeni

¤°• Mevsimine göre, kazak veya hırka.

¤°• 4-5 çift çorap ve terlik. Terlik rahat olmalı ki, ayağınızı sıkıp sizi rahatsız etmesin. Ben ortopedik terlik almıştım. Hastane personellerininki gibiydi terliklerim.

¤°• Havlu, diş fırçası, diş macunu, deodorant, makyaj yapıyorsanız makyaj malzemeleri gibi kişisel bakım ürünleriniz yanınızda olmalı.

¤°• Peçete, yenidoğan için ıslak mendil.

¤°• Kitap, dergi gibi can sıkıntınızı alabilecek şeyler.

¤°• Telefon, şarj aleti, kulaklık, çekim yapmak isterseniz kamera ve onun şarjı.

》》Bunlar da bebeğiniz için yanınızda bulunması gerekenler:

¤°•Mevsimine uygun bir adet battaniye

¤°• 2-3 adet hastane çıkış takımı. Bunlar 5'li veya 10'lu set olarak satılıyor. Ben 5'li set aldım. İçinde şapka, çıtçıtlı üst badi ve pantolonu vardı. Badiyle birleşik eldiveni ve pantolonuyla birleşik patiği de olduğu için 5 sayılıyor. Bazı takımlarda patik bitişik, eldiven ayrı ve de mama önlüğü oluyor. 10'lu hastane çıkış setinde ise battaniye, şapka, çıtçıtlı üst badi, pantolon, eldiven, çorap, mama önlüğü, iç zıbın, kolsuz zıbın ve kollu zıbın bulunuyor. Hastane çıkış setlerinin içindekiler farklı farklıdır. Sizin için uygun olanı bulabilirsiniz.

¤°• 2 adet zıbın

¤°• 2 adet uyku tulumu

¤°• 2-3 adet çıtçıtlı üst badi

¤°• 2-3 takım çorap, şapka, eldiven

¤°• En küçük boy yenidoğan bebek bezi. 10 adet yeterli.

¤°• İhtiyaç halinde pişik kremi.

¤°• 2-3 adet yumuşak küçük havlu. Ben bunları tavsiye üzerine aldım da nerede kullanacağımı bilemedim. Kızımın banyosunda kullanmaya karar verdim. Buraya yine de yazdım, siz farklı amaç için kullanabilirsiniz. 

¤°• 2-3 adet mama önlüğü

¤°• Birkaç tane bebek ağız mendili

》》 Ayrıca tavsiye:

¤°• Göğüsleriniz emzirme sonrasında ağrıyabilir veya çatlaklar oluşabilir. Bu nedenle çatlaklar için doğum çantanızda çatlak kremi bulundurabilirsiniz.

¤°• Ayrıca göğüs sızıntı pedleri birkaç tane yanınızda bulunsun. Gerçekten çok işe yarıyor. Sütünüzün dışarı taşmasını engelliyor.

¤°• Yanınızda mutlaka bisküvi, kraker veya meyve gibi atıştırmalığınız olsun. Hastanede acıktığınızda veya can sıkıntısına yersiniz.

》》 Ben doğum için 1 gece yattım ve sonra taburcu edildim. Vajinal doğum (normal) yaptım. Bebek de ben de gayet sağlıklıydık. Her şey yolundaydı. O nedenle doktorlar bana çıkış vermişti. Aynı odada kaldığım bir abla vardı. O da sezaryen olmuştu. Ona da 2 gün sonraya çıkış verildi. Ben bütün bunları hastaneye giderken yanımda götürdüm. Ancak birçoğunu kullanmama gerek bile kalmadan geri getirdim. Demek istediğim, siz her ihtimale karşı yanınızda her şeyden birkaç adet bulundurun. Hastanede kaç gün kalacağınız belli olmaz. 

     Benim doğum çantam bu kadardı. Bir de yanınızdaki refakatçi de kendisi için kazak, hırka... gibi şeyler getirebilir.

     Evet, bu yazım umarım sizler için faydalı bir içerik olmuştur. Rabbim evlatlarımızı sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin. Çünkü annelik gerçekten çok güzel bir duygu. Her kadın anne olmayı hakediyor. Umarım dileyen herkes evlat sahibi olabilir.

     Bu yazımın sonuna geldim. Bir sonraki yazım gelene kadar

     Merakta kalın.

    Hoşçakalın...

 (Sizler de kendi çanta içeriğinizi yorumlarda paylaşın hadi. Böylece daha farklı şeyler de öğrenmiş oluruz. Bir de unutmadan blogdaki Abone Ol butonuna tıklayarak abone olabilir ve böylece yeni yazılarımı ilk siz okumuş olursunuz. Neyse, her şey için şimdiden çok teşekkürler.)





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?