Hamileliğin Tadı: Aşermeler


     Aşerme, hamilelik döneminde tüketmeyi   çok istenen şeylerdir. Bunlar bazen   yenilebilen yiyeceklerken, bazen de   yenilemeyen toprak, kum gibi   maddelerdir. Bazen de mevsimi olmayan   yiyecekler tüketilmek istenir. Benim   hamileliğimde olduğu gibi...

     Yaz aylarıydı ve canım inanılmaz   derecede sapsarı, sulu ayva çekiyordu.   Pazarlara, manavlara sorduk,   çevremizdekilere sorduk. Maalesef kimse   yardımcı olamadı. Daha sonra eşim, uzak bir   hale gitti ve orada bulup aldı. 2 ayva almış   ve 25 lira ödemiş.


     Filmlerden gördüğüm, bildiğim eğer   hamilelikte bir şeyi canın çekiyorsa onu   mutlaka yemelisin. Yoksa bebekte o şeyin   lekesi çıkar. Biraz da bunun korkusu vardı   üzerimde. Bu tür bir şeyin gerçek   olmayacağının bilincindeydim. Ama yine   de insan endişe etmeden duramıyor tabii. 


     Eşim ayvaları getirdi. Teki çürükmüş.   Tam olarak benim istediğim gibi olmasa da

 yine de yedim sağlam ayvayı. 

     Birkaç kez daha aşermem oldu. İncir ve   balkabağı da aşerdim. Hemen bulamasak   da onları da tüketmiş oldum. Bebeğim   doğduğunda onu inceledim. Hiçbir yerinde

 iz ya da bir leke yoktu. Eğer yememiş   olsaydım, iz olur muydu onu da   bilemiyorum ve merak ediyorum açıkçası.   Bu tür bir olay başına gelen varsa   anlatabilir mi? Aşerip de yemeyen?   Gerçekten merak ediyorum da.

     Bugünlük anlatacaklarım bu kadar.


     Takipte kalın...

   
    Hoşçakalın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?