Doğum Çatlakları İçin Krem Yapımı


     Hamilelik ve doğum ikisi de   muhteşemdir. Her güzel şeyin bir kötü
 yanı vardır. Hamileliğin de kötü yanları kilo   almak ve de doğum çatlaklarıdır. Gülü   seven dikenine katlanacaksa eğer; biz de   bebeği severken doğum çatlaklarına ve kilo
artışına katlanacağız artık.

     Öncelikle çatlakların neden oluştuğunu   ve nasıl önlenebileceğini veya nasıl en aza   indirilebileceğini anlatacağım.


      Doğum Çatlakları Nasıl Önlenir?

     Hamilelikte bebeğin büyümesiyle

 beraber karın da büyür ve derinin   gerilmesine, çatlamasına neden olur.   Kilolu bebeği olan kadınlarda daha fazla   çatlak   oluşur.

     Hamileliğin son aylarında, cildin   nemsiz   kalmasıyla kaşıntılar oluşur.   Bunlar aynı   zamanda çatlakların   habercisidir. Tatlı tatlı

 kaşınsa da kaşımamaya özen gösterin.   Hamileliğiniz boyunca özellikle de bu   kaşınma dönemlerinde bol bol su için.   Cildinizi vazelin, nemlendirici kremler   veya zeytinyağı gibi doğal yağlarla   nemlendirin. Sıcak değil, ılık duş alın.   Sıcak su cildinizin nemini azaltabilir.

     Gelelim doğum çatlaklarını nasıl en aza   indirebileceğinize. Öncelikle sağlıklı   beslenin ve bol su için. Meyve ve sebze   tüketimine özen gösterin ve egzersiz yapın.


     Tüm bunları yapmış olmanıza   rağmen   veya yapmadığınız için   doğum sonrasında   çatlaklarınız   oluştuysa, gelin hep birlikte evde iki   malzeme ile   çatlak kremi   hazırlayalım.





      Doğum Çatlakları İçin Krem Yapımı

                   Malzemeler

       Hindistan cevizi yağı

       Aloe vera bitkisi veya jeli

     Öncelikle şunu söylemek isterim ki   ben   bu tarifi bir sitede gördüm ve   uygulama   aşamasındayım. Yani   henüz sonuç   almadım. Sonucumu   farklı bir yazımda   paylaşırım.


     Tarife gelecek olursak ben bitkiyi

 bulamadığım için aktardan jel aldım.   Eğer   bitkiyi kullanırsanız renksiz bir   krem elde   edersiniz. Jel kullanırsanız   benimki gibi   olur.




     Boş bir krem kutusuna, 15 şeker   kaşığı   aloe vera jeli ve 1 yemek kaşığı   Hindistan   cevizi yağını katıp, güzelce   karıştırdım.   Aloe vera içerisindeki   mineral ve   vitaminler ciltteki zarar   gören yerleri   onarır; Hindistan cevizi   yağı ise cilt   çatlaklarına iyi gelir.   (İsterseniz karışıma   zeytinyağı ve   badem yağı da   ekleyebilirsiniz.) Bu   karışımı her gün   yatmadan önce   karnıma sürüyorum ve 3   ay boyunca   da devam edeceğim. Bakalım   nasıl bir   sonuç alacağım?


      Sizin de bildiğiniz veya daha önce

 kullanıp, iyi sonuç aldığınız ürünler   varsa   bizlerle de paylaşırsanız öğrenmiş oluruz.

      Yazıma burada son veriyorum.


      Takipte kalın...

 
    Hoşçakalın...

           (Küçük bir not: Ben bu kremi deneyip uygulayacağım dedim ama birkaç gün kullanıp sıkıldım ve bıraktım. O yüzden herhangi bir sonuç falan da olmadı tabii. Düzenli olarak kullanırsanız etkisini gösterebilir.)
   

Yorumlar

  1. https://m.n11.com/aynasun-aloe-vera-jel-P368718466
    https://m.n11.com/balen-hindistan-cevizi-yagi-250-gr-P372007840
    ürünleri şuradan temin edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtiyaç duyduğumda bakacağım. Teşekkürler tavsiyeniz için..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bebeğim Kaç Haftalıktı?

Doğum Çantasında Olması Gerekenler

Sancısız Doğum Mu Olurmuş?